Οπαδός της νηστείας και της προσευχής, ισχυρίστηκε πως μία νύχτα το 610 μΧ σε ηλικία σαράντα ετών είδε σε όραμα τον άγγελο Γαβριήλ ο οποίος φέρεται να του είπε την φράση : ''Ξύπνα και αφηγήσου. Αφηγήσου εις το όνομα του Κυρίου σου που έπλασε τον άνθρωπο από θρόμβους αίματος''. Η Χαντίτζα και στενός του κύκλος πίστεψε αμέσως τον σοκαρισμένο Μωάμεθ κι έτσι ο ίδιος άρχισε να κηρύττει τη θρησκεία του Ισλάμ με βάση τα οράματα και τις τις αποκαλύψεις που κατά καιρούς θεωρούσε πως λάμβανε και τα οποία καταγράφονταν από τους οπαδούς του για να αποτελέσουν το βιβλίο Κοράνιο.
Ο Μωάμεθ ήταν σεβαστός από μικρός παρόλο που όταν άρχισε να κηρήττει πολεμήθηκε πολύ για αρκετά χρόνια. Φερ ειπείν κάποτε που οι αρχηγοί των φυλών μάλωναν μεταξύ τους για το ποιός θα κουβαλούσε την ιερή πέτρα, ο Μωάμεθ έλυσε την διένεξη παρουσιάζοντάς τους ένα σεντόνι και εισηγούμενος να την μεταφέρουν όλοι μαζ'ί καρατώντας το σεντόνιο από τις άκρες.
Η Μέκκα ήταν μία πόλη με κοινωνικές ανισότητες κι ανέκαθεν αποτελούσε πόλο έλξης λόγιων και σοφών. Επίσης τα εύπορα οικονομικά στρώματα της πόλης κέρδιζαν χρήματα μέσω του πολυθε'ι'σμού διότι τα αγάλματα των θεοτήτων ήταν πόλος έλξης για τα καραβάνια των εμπόρων που επισκέπτονταν την πόλη. 'Ετσι απέρριπταν το κήρυγμα του Μωάμεθ ο οποίος υποχρεώθηκε να μεταβεί στη Μεδίνα το 622 μΧ. Αυτή η ιστορική μετάβαση ονομάστηκε ''Εγίρα''. Στη Μεδίνα ο επίμονος Μωάμεθ απέκτησε πολλούς οπαδούς, αν και η μεσσιανική του αξίωση τον έφερε σε ρήξη με τους Εβραίους της Μεδίνας, παρά την αρχική μεταξύ τους συνεργασία. Ακολούθησε η μεγάλη ισχυροποίησή του και εν τέλει η επιβολή του (μετά τη μάχη στο Μπάντρ στην οποία νίκησε υπεράριθμους αντιπάλους παρόλο που βρισκόταν σε απελπιστική θέση) στη Μέκκα όπου επέστρεψε θριαμβευτικά. (Η πιο διάσημη δεύτερη γυναίκα του ήταν η κατά πολύ μικρότερή του Αισέ. Εχει νυμφευθεί όμως και άλλες για πολιτικούς κυρίως λόγους).
Εισερχόμενος στην Μέκκα ο Μωάμεθ δεν θανάτωσε τους εχθρούς του που φυσικά ασπάστηκαν τη νέα θρησκεία, αλλά γκρέμισε τα πολυθεϊστικά είδωλα.
Το σημαντικότερο Θεολογικό γεγονός όλου του Ισλάμ αφορά το ότι μια Αραβική νύχτα του 621 μ.Χ. ο Μωάμεθ ισχυρίσυηκε πως πραγματοποίησε ένα μυστηριώδες υπερφυσικό ταξίδι.
Το ταξίδι αυτό αφορά το εξής :
ο Μωάμεθ ήταν ξαπλωμένος κάπου στην Αραβία, όταν ο άγγελος Γαβριήλ φέρεται να εμφανίστηκε ξαφνικά μπροστά του, φέρνοντάς του ένα μυθικό ζώο σαν τον Πήγασο του Περσέα, ένα φτερωτό άλογο που ονομάζεται ''Μποράκ'' (al-Burāq) δηλαδή «αστραπή». (Γι αυτό και Μποράκ ονομάστηκε η αεροπορική εταιρία της Λιβύης) . Εν συνεχεία θρυλείται πως ο Μωάμεθ με αυτή την ιπτάμενη φοράδα πέταξε πάνω από την έρημο, από την Αραβία μέχρι ένα τοπικό τέμενος της Ιερουσαλήμ στο λεγόμενο όρος του Ναού που σύμφωνα με τους Μουσουλμάνους βρίσκεται στην περιοχή όπου χτίστηκε ο Ναός του Σολομώντα. Το μέρος αυτό ονομάζεται Θόλος του βράχου κάτω από τον χρυσό θόλο στο τέμενος Αλ Ακσά κι εκεί πιστεύεται από τους Εβραίους πως ο Αβραάμ ετοιμαζόταν να θυσιάσει τον Ισαάκ.
Μάλιστα, σχετικά με το εκστατικό γεγονός, έχει αναφερθεί από κάποιους ότι ο τοπικός αρχιερέας της Ιερουσαλήμ (προφανώς μονοφυσιτικού προσανατολισμού) ισχυρίστηκε πως εκείνο το βράδυ ακούστηκαν μυστηριώδη ποδοβολητά στον περίβολο.
'Υστερα, βάσει του Ισλάμ, από εκεί ο Μωάμεθ με το ιπτάμενο άλογο ισχυρίσθηκε πως υψώθηκε και αναλήφθηκε στον 7ο ουρανό όπου φέρεται να συνομίλησε με τον Αβραάμ, τον Μωυσή και τον Ιησού Χριστό, τον οποίο το Ισλάμ θεωρεί απλό προφήτη κι εν τέλει με τον Αλλάχ.
Το νυχτερινό ταξίδι στον 7ο Ουρανό με τη Μποράκ αναφέρεται περισσότερο στις παραδόσεις ''Χαντίθ'' παρά στο Κοράνιο στο οποίο απλώς αναφέρεται η φράση ''δόξα σε αυτόν που έκανε το ουράνιο νυχτερινό ταξίδι''.
Πολλοί Μουσουλμάνοι Θεολόγοι υποστηρίζουν ότι με την απογείωση του Μωάμεθ και της Μποράκ, σκούντηξαν ένα ποτήρι που άρχισε να πέφτει, ενώ με την επιστροφή από την Ιερουσαλήμ στην Αραβία ο Μωάμεθείδε έκθαμβος το ποτήρι να αγγίζει στο έδαφος, με συνέπεια το γεγονός ότι ολόκληρο το θρυλικό ταξίδι φέρεται να έγινε πάνω από τον χρόνο κι εν ριπή οφθαλμού για τα ανθρώπινα μέτρα και σταθμά.
Το νεωτεριστικό στην εποχή του κήρυγμα του Μωάμεθ βελτίωσε τη ζωή των Αράβων και των λαών της βόρειας Αφρικής σε πολλά επίπεδα, οδηγώντας τους σε πολιτισμική εξόρμηση, αλλά αργότερα οι Ισλαμιστές εγκλωβίστηκαν σε αναχρονιστικές κοινωνικές δομές. (To Ισλαμικό Κράτος (ISIS) είναι συνέχεια και μετεξέλιξη του στρατιωτικού παραρτήματος της Αλ Κάιντα στο Ιράκ. Το συγκεκριμένο παρακλάδι ήταν απάντηση στον πόλεμο του Ιράκ του 2003),
Σύμφωνα με τον Ισλαμισμό ο Θεός είναι ένας (χωρίς τριαδικές υποστάσεις όπως στον Χριστιανισμό) κι έχει δημιουργήσει τον κόσμο εκ του μηδενός (και όχι εξ απορροής όπως στα ανατολικά θρησκεύματα, την Καμπαλά και τις πανθε'ι'στικές αιρέσεις του Ισλάμ όπως οι σούφι, οι σιχ κτλ).
Το Κοράνιο είναι βασικά ένα ποιητικό, εθνολογικό, θεολογικό, και νομοθετικό κείμενο.
💥💥💥💥 ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΣΗΜΑΝΟΥΜΕ ΩΣΤΟΣΟ ΔΥΟ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΑΝΤΙΦΑΤΙΚΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜ ΠΟΥ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΠΩΣ παρά την προσωπική χαρισματικότητα του Μωάμεθ σε αρκετά επίπεδα , ΚΑΙ ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΠΛΟΥΣΙΑ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΜΩΑΜΕΘ , ΤΟ ΙΣΛΑΜ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΑΙΡΕΣΗ : 1) το Ισλάμ αποδέχεται πως ο Ιησούς έκανε πολλα και μεγάλα θαύματα αλλά ωστόσο τον θεωρεί κατώτερο προφήτη από τον Μωάμεθ στον οποίο το Κοράνιο δεν αποδίδει κανένα θαύμα. (Κάποια μικροθαύματα του αποδίδονται μόνο σε άλλες ανεπίσημες Μουσουλμανικές παραδόσεις Χαντίθ : πχ αναφέρουν σε Χαμντίθ οτι κάποτε παρουσία των αρχηγών των φυλών , κατέβασε το φεγγάρι, το έβαλε στο ένα μανίκι και το έβγαλε από το άλλο. Επίσης αναφέρουν πως όταν κάποτε μόνος μαζί με έναν φίλο του βρέθηκε κατά λάθος ενώπιον πολυάριθμων εχθρών, το άλογο του αντίπαλου αρχηγού σκόνταψε κι εκείνος ντροπιασμένος αφού σηκώθηκε τους άφησε να φύγουν. Κτλ).
2) Το Ισλάμ δέχεται πως ο Ιησούς δεν σταυρώθηκε ούτε αναστήθηκε αλλά αφηρημένα πως τον πήρε ο Θεός , ενώ στην θέση του σταυρώθηκε άλλος. Η ΣΤΑΥΡΩΣΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΓΕΝΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΚΤΟ.
--------Οι Μουσουλμάνοι πιστεύουν στο Κισμέτ (μοίρα) βάσει του οποίου τα πάντα είναι γραμμένα και προκαθορισμένα από την ιερή θε'ι'κή γραφίδα πάνω στο ουράνιο βιβλίο : το Κοράνιο, τμήματα του οποίου φέρεται να διάβασε ο Μωάμεθ. Αυτό αποτελείται από 114 κεφάλαια «Σούρες»
Γι αυτό και στΙς Ισλαμικές χώρες έχει αναπτυχθεί ιδιαίτερα η τέχνη της καλλιγραφίας, ενώ οι Μωαμεθανοί θεολόγοι ωστόσο προσπαθούν να συμβιβάζουν το κισμέτ με την δυνατότητα ελεύθερης βούλησης.
Σύμφωνα με το Ισλάμ, ο Μωάμεθ είναι ο τελευταίος και μεγαλύτερος προφήτης. Υπάρχουν άγγελοι, τζίνι και διάβολος (Ιμπλίς), καθώς και τελική κρίση και ανταπόδοση (παράδεισος-κόλαση) όπως και στον Χριστιανισμό.
Η Κάαμπα αποτελεί έναν μεγάλο μέλανα κυβικό λίθο και είναι ο ιερότερος τόπος του Ισλαμισμού για την οποία πιστεύουν ότι έπεσε από τον ουρανό ως σημείο της πρώτης διαθήκης μεταξύ Θεού και ανθρώπων και οικοδομήθηκε από τον Αβραάμ.
Η κατεύθυνση προς την οποία στρέφονται οι Μουσουλμάνοι όταν προσεύχονται είναι η κατεύθυνση προς την Κάαμπα που βρίσκεται στη Μέκκα, την οποία κάθε Μουσουλμάνος πρέπει να επισκεφθεί τουλάχιστον μία φορά στη ζωή του. Διάσημος Μουσουλμανικός χώρος είναι το Τέμενος του Ομάρ ή Τρούλος του Βράχου το οποίο βρίσκεται στην Ιερουσαλήμ.
Οι παραδόσεις σχετικά με τους λόγους ή ρήσεις του Μωάμεθ ονομάζονται ¨Χαντίθ¨. Πανθεϊστικές αιρέσεις του Ισλάμ είναι οι περιστρεφόμενοι δερβίσηδες, οι σούφι, οι σιχ (κράμα ινδουισμού και ισλαμισμού), οι μουταζίλα, οι αχμαντίγια, οι χαριζίτες κτλ. Το οτι η σωρός του Μωάμεθ αιωρείτο για πολλά χρόνια μετά τον θάνατό του είναι προφανώς μύθευμα.
Μετά το θάνατο του Μωάμεθ τον διαδέχθηκε (ως διάδοχος-χαλίφης) ο Αμπού Μπεκρ, εκείνον ο Ομάρ κι αυτόν ο Οθμάν. Αυτοί ήταν οι τρεις πρώτοι χαλίφηδες. Εν συνέχεια ανέλαβε την ηγεσία ο Αλί ανηψιός του Μωάμεθ αλλά δολοφονήθηκε από οπαδούς του σουνίτη Μωαβία που ηγήθηκε εν συνεχεία. Οι Σιίτες έχουν έδρα την Περσία αν κι έχουν κοινότητες και σε άλλες χώρες (Λίβανο, Συρία, Αφγανιστάν, Πακιστάν, Ιράκ), και ακολουθούν τον Αλί θεωρώντας πως αυτός ήταν ο νόμιμος ηγεμών. Οι Σουνίτες (Άραβες κτλ) ακολουθούν την παράδοση σούνα και είναι οι περισσότεροι. Έξ οu το μεγάλο σχίσμα του Ισλάμ σε Σουνίτες και σιίτες. Οι σιίτες πιστεύουν σε δώδεκα ιμάμηδες (θρησκευτικούς ηγέτες) , ο δωδέκατος των οποίων Αλ Μάχντι εξαφανίσθηκε τον 9ο αιώνα μΧ και θεωρούν πως θα επιστρέψει κάποτε για να εγκαθιδρύσει εγκόσμια παγκόσμια βασιλεία.
Η πρώτη Ισλαμική δυναστεία ήταν οι Ομε'υ'άδες, η δεύτερη οι Αββασίδες στη Βαγδάτη (με σημαντική πολιτισμική δράση) και η τρίτη οι Φατιμίδες που ήταν σιίτες στην Αίγυπτο. Το Ισλάμ σε δύο αιώνες μετά το θάνατο του Μωάμεθ επεκτάθηκε από τη νότιο Ισπανία μέχρι την Κίνα. Η επικράτεια των Ομε'υ'αδών καταλάμβανε μία τεράστια έκταση που εκτεινόταν στη Βόρειο Αφρική, στην Αραβία, στην Μεσοποταμία και στην Ισπανία. Η επέκτασή του Ισλάμ στην Ευρώπη σταμάτησε χάρη στους Βυζαντινούς αυτοκράτορες Λέοντα Γ´ Ισαυρο και Κωνσταντίνο Πωγωνάτο που απέκρουσαν τον Μωαβιά και τον Μασλαμά στα τείχη της Κωνσταντινούπολης. Επίσης ο Κάρολος Μαρτέλ σταμάτησε τους Άραβες στη μάχη του Πουατιέ στη νότια Γαλλία. Οι Μογγόλοι ασπάστηκαν το Ισλάμ εν τέλει και το επέκτειναν κατακτώντας την Ινδία (Βαβέρ, Γαζναβίδες κτλ), αν και αρχικά κατέλυσαν και ισοπέδωσαν πλήρως τις ισλαμικές Περσικές βασιλείες της εποχής μέσω του Μογγόλου Τζέγκις Χαν. Μετά τους Μογγόλους το Ισλάμ άνθησε μέσω της Οθωμανικής αυτοκρατορίας και της αυτοκρατορίας των Σαβαφιδών στην Περσία.
Η επέκταση των Τούρκων σταμάτησε στην πολιορκία της Βιέννης η οποία δεν καταλήφθηκε από τον σουλτάνο Σουλε'ι'μάν τον μεγαλοπρεπή.
Οι Άραβες και ιδίως ο Αββασίδης χαλίφης Αλ Μαμούν παρέλαβαν από τους Έλληνες (αυτοκράτορα Θεόφιλο, Λέοντα μαθηματικό κτλ) την Αριστοτελική και Πλατωνική φιλοσοφία, τη σφαιρική τριγωνομετρία, τις απαρχές της άλγεβρας, την αστρονομία , την οπτική και τις ανέπτυξαν κάπως παραδίδοντάς τις στη νεότερη Ευρώπη. Ανέδειξαν φιλοσόφους όπως τους Αλ Γκαζάλι, Αβικκένα, Αβερρόη, Αλ Φαράμπι, Αλ Κίντι, Αλ Μπιρούνι κτλ. Αναπτύχθηκε (παντα πάνω στις αρχαιοελληνικές βάσεις) ιδιαίτερα η γεωγραφία, η ιατρική και η χειρουργική χάρη στην ευρεία χρησιμοποίηση του χαρτιού. Επί της ηγεμονίας του Αρούν Αλ Ρασίντ, η πόλη αποτέλεσε μεγάλο εμπορικό κόμβο συγκεντρώνοντας χρυσό, σκλάβους και μπαχαρικά από την Ασία και την Αφρική. Η Αραβική καλλιγραφία είναι διάσημη.