Μια ψευδής και αποβολιμαία φήμη που κυκλοφορεί ανάμεσά μας, είναι πως οι Έλληνες δεν είχαν θρησκεία τους το Δωδεκάθεο αλλά λάτρευαν διάφορους θεούς κι επειδή δεν ήταν ευχαριστημένοι από αυτούς, κατέληξαν να λατρεύουν τον περίφημο «άγνωστο θεό», δηλαδή τον Ιεχωβά. Το ανυπόστατο του ισχυρισμού αυτού ήδη καταδεικνύεται από τα κατωτέρω:
Ο αριθμός δώδεκα έχει υψηλή επιστημονική (αστρονομική, μαθηματική και γεωμετρική) σημασία και γι’ αυτό τον λόγο οι Έλληνες είχαν το Δωδεκάθεο, παρ’ όλο που απέδιδαν λατρεία και σε εκατοντάδες άλλους θεούς.
Οι παρακάτω αρχαίοι συγγραφείς το διαβεβαιώνουν:
Ο Στράβων (ΙΓ ΙΙΙ 5) αναφέρει «βωμούς των 12 θεών» στην Μύρινα, μια Αιολική πόλη.
Πάνω στο όρος Λεκτό «υπάρχει ιερό των 12 θεών και λένε ότι τον έκτισε ο Αγαμέμνων» (Στράβων ΙΓ Ι 48).
Στην αρχαία αγορά των Αθηναίων βρέθηκε το βάθρο του Λέαγρου με αφιέρωση «δώδεκα θεοίσιν» Παυσανίου Ελλάδος Περιήγησις, Εκδοτική Αθηνών, Αττικά σελ. 258.
«Στην Θέλπουσα υπάρχει ναός του Ασκληπιού και ιερό των δώδεκα θεών» Παυσανίας, Αρκαδικά 25, 3.
Ο βωμός των 12 θεών στο κέντρο της Αθήνας ιδρύθηκε από τον Πεισίστρατο, τον γιο του Ιππία (Θουκυδίδης ΣΤ 54).
Και χρησίμευε ως σημείο αφετηρίας προς όλες τις κατευθύνσεις. Έτσι τον χρησιμοποιεί ο Ηρόδοτος (Β 7) για να ορίσει την απόσταση από την Αθήνα του ναού του Ολυμπίου Διος στην Πίσα της Ηλείας.
Κατά την διάρκεια των Μηδικών Πολέμων οι Πλαταιείς έστειλαν πρεσβεία προς τους Αθηναίους «οι οποίοι έτυχε να ασχολούνται με τις θυσίες τους προς τιμήν των 12 θεών» (Ηρόδοτος Στ 108).
Ο Πίνδαρος (518-438) γράφει στον Ολυμπιόνικό του Χ 49 για τον Ηρακλή: «έτσι τίμησε τον ποταμό Αλφειό και τους δώδεκα άνακτες θεούς».
Το Δωδεκάθεο, η θρησκεία των Ελλήνων.
Στο παρακάτω απόσπασμα υπογραμμίζεται η σημασία που έχει για τους Έλληνες το Δωδεκάθεο, το οποίο πρέπει σαν αριθμός να παραμείνει απαρασάλευτος (οι διάφορες Ελληνικές πόλεις είχαν το δικό τους Δωδεκάθεο) και καταρρίπτονται οι ισχυρισμοί περί ανυπαρξίας του Δωδεκαθέου αλλά και περί υπάρξεως δεκάτου τρίτου θεού.
«Λένε επίσης για τον Ηρακλή πως ο Δίας τον κατέταξε στους 12 θεούς, αλλά εκείνος δεν δέχθηκε τούτη την τιμή γιατί ήταν αδύνατο να συγκαταλεχθεί σ’ εκείνους αν πρώτα δεν αποβαλλόταν ένας από τους δώδεκα• ήταν άτοπο λοιπόν, να δεχθεί μια τιμή που θα ατίμαζε κάποιον άλλο θεό».
(Διόδωρος Σικελιώτης Δ 39).

