Πέμπτη 9 Μαΐου 2019

ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ: Τα προγράματα κάποιων Παρατάξεων είναι απλά Εκθέσεις Ιδεών.

Πιθανόν να είναι επιλογή, πιθανόν να είναι απειρία.

Γράφει ο Μιχαήλ Ρούσσος 

 Άλλο πράμα ένα πανηγύρι Ελιάς και Λαδιού και άλλο Παραγωγική Γιορτή Ελιάς και Λαδιού. Με όλο τον σεβασμό και την εκτίμηση στην συμβολή των συμμετεχόντων σε κάτι τέτοιο.

 

Για να πείσεις ότι γνωρίζεις το θέμα, ότι ως παράταξη το έχετε μελετήσει και επομένως έχετε πρόγραμμα και δεν γράφετε Προεκλογική Έκθεση Ιδεών θα πρέπει να μας πεις περισσότερα.
Θα πρέπει να μας πεις σε ποια θέματα χρειάζεται κατάρτιση, ποιο το περιεχόμενο, ποιο το πρόγραμμα, με ποιους και πως θα το κάνεις.

 Συγκεκριμένα πράματα.

Για ακόμη μια φορά, με απατηλές υποσχέσεις και φρούδες ελπίδες επιχειρούν να  εξαπατήσουν τους ψηφοφόρους παροτρύνοντας τους  να επιλέξουν στις επερχόμενες  εκλογές σχηματισμούς και πρόσωπα, με κριτήρια τις ιδεολογικές θέσεις των κομμάτων, τα προγράμματα που προτείνουν και τα πρόσωπα, που προβάλλουν τις ιδεολογίες και ευαγγελίζονται τα προγράμματα.
Με τον συλλογισμό του τίτλου του άρθρου, ότι δηλαδή οι πολίτες-εκλογείς  πρέπει να γνωρίζουν τι ψηφίζουν, δεν μπορεί κανείς να διαφωνήσει, αλλά και πέρα από βέβαιο είναι ότι δεν θα συμφωνήσει με τα επιμέρους «πρέπει», που σχετίζονται με τις ιδεολογικές θέσεις και τα προγράμματα των κομμάτων και «μπορούμε», που συναρτώνται με την εμπιστοσύνη και φερεγγυότητα των προσώπων, που προβάλλουν τις ιδεολογίες και ευαγγελίζονται προγράμματα, αφού και αυτός είναι λογικό να ρωτήσει:


Ποιες ιδεολογικές θέσεις των κομματικών σχηματισμών πρέπει να γνωρίζω;

– Τις στείρες περιεχομένου ιδεολογικές θέσεις, που θεωρούν ιδεολογικά κριτήρια την επιβίωση των κομμάτων με την εκμετάλλευση των κοινωνικών ανισοτήτων, αναγκών και προβλημάτων που καπηλεύονται και χειραγωγούν και όχι τις αρχές και αξίες της συνεργασίας, συναίνεσης, υπευθυνότητας και πολιτικής συν-ευθύνης, που ποτέ δεν έδεσαν με τον πολιτικό και ηθικό τους κώδικα ;
– Τις ιδεολογικές θέσεις, που καλλιεργούν τις πελατειακές σχέσεις, που ευνοούν τα προσωποπαγή και αρχηγικά κόμματα, που καταλύουν κάθε έννοια εσωκομματικής δημοκρατίας, που θέτουν σε δοκιμασία τις βουλευτικές συνειδήσεις με την πρακτική της «κομματικής πειθαρχίας» και εγκλωβίζουν την κομματική βάση και τα στελέχη στη λογική του «κομματικού μαντριού»;
-Τις ιδεολογικές θέσεις, που συντηρούν και προβάλουν την εικόνα των σημερινών κομμάτων, ως θλιβερές κλωνοποιήσεις του παλαιοκομματικού κατεστημένου, που δεν πείθουν πλέον ότι εκφράζουν πολιτικές θέσεις επειδή αυτό δηλώνουν, αλλά τα δικά τους συμφέροντα, όπως προκύπτει διαχρονικά από τις πράξεις τους ;
-Τις ιδεολογικές θέσεις, που εξωτερικεύουν τα πολιτικά συνθήματα του κόμματος  για να πλειοδοτήσει σε εξαπάτηση και να επιτύχει εκλογική νίκη, η οποία  θα του επιτρέψει να καταλάβει την εξουσία και να διαχειριστεί το δημόσιο χρήμα «ελέω κομματικής ηγεσίας»;

Ποια προεκλογικά κομματικά προγράμματα πρέπει να πιστέψω;

– Τα αναφερόμενα πολιτικά συνθήματα στο προεκλογικό προπαγανδιστικό φυλλάδιο, που απαριθμεί τα «θα, θα, θα» των απατηλών υποσχέσεων, με σκοπό την εξαπάτηση και υφαρπαγή της ψήφου;
-Τις απατηλές κομματικές υποσχέσεις, που αποδεχόμεθα με χαρακτηριστική αφέλεια  και οι ψηφοφόροι, γιατί έτσι μας βολεύει, γιατί ανεχόμεθα και αποκρύβουμε ενοχές και ενόχους προκειμένου  να εξασφαλίσουμε αναφαίρετα δικαιώματα και μερίδιο στα εξουσιαστικά παράγωγα, γιατί δεν αφήνουν άλλη επιλογή τα φοβικά και εκβιαστικά κομματικά διλλήματα, γιατί τελικά είμαστε αμετανόητοι αδιόρθωτοι και αμνήμονες ;
-Τα διάφορα προεκλογικά κομματικά προγράμματα, που μετά τη μεταπολίτευση με βαρύγδουπη συνθηματολογία ευαγγελίστηκαν, διαδοχικά «Αλλαγή» για διαρθρωτικές και ριζοσπαστικές τομές, «Επανίδρυση του κράτους» για τη βελτίωση της δημόσιας διοίκησης, «Μεταρρύθμιση» για την ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό της χώρας, «Νέα  αλλαγή», για θεσμικές-δομικές παρεμβάσεις, με σύνθημα «πρώτα ο πολίτης», που διαβεβαίωναν το 2009, ότι «λεπτά υπάρχουν» και να τον ενοχοποιήσουν τελικά για κοινό φαγοπότι, με το τσιτάτο «μαζί τα φάγαμε»;
-Τι έγινε πραγματικότητα μέχρι σήμερα ή πρόκειται να γίνει, αλλά και τι μπορούν να παρουσιάσουν ως προεκλογικό πρόγραμμα σήμερα τα πολιτικά κόμματα, πλέον μιας παραλλαγής των παραπάνω, σε συνδυασμό με την καπηλεία και πάλι της σωτηρίας της χώρας ;
Ποια πρόσωπα, που προβάλλουν ιδεολογίες και ευαγγελίζονται προγράμματα μπορώ να εμπιστευτώ;
– Τα πρόσωπα των κομματικών ιδεολογικών «μαντριών», που για χρόνια κυριαρχούν  στην πολιτική σκηνή και υπηρετούν πιστά το κομματικο-πολιτικό καταστημένο;
– Τα πρόσωπα, που δεν μπορούμε  να απαλλαγούμε, γιατί πέραν της βούλησης του αρχηγού, δεν υπάρχει θεσμική διαδικασία ανανέωσης και δεν συντρέχουν οι ικανές και αναγκαίες προϋποθέσεις για την ανάδειξη νέων προσώπων, που επιβάλλουν οι ανάγκες, απαιτούν οι πολίτες και οι συγκυρίες διευκολύνουν ;
– Τα πρόσωπα, που επιλέγονται από τον κομματικό αρχηγό για να υπηρετήσουν τις προσωπικές του επιδιώξεις και όχι τα συμφέροντα του πολίτη, του οποίου μάλιστα και στερούν το αναφαίρετο δικαίωμα να εκλέγει τους αιρετούς που αυτός επιθυμεί να διαχειριστούν τις τύχες του, από τις επιλογές του και όχι τις επιλογές (λίστες) των κομμάτων και τα χρίσματα των τοπικών μηχανισμών και παραγόντων, που στη  συνέχεια νέμονται και λεηλατούν την εξουσία ;
– Τα πρόσωπα, που το βαθειά ριζωμένο και θεσμικά κατοχυρωμένο κατεστημένο, ως νομοθέτης, αρνείται να καθορίσει χρονικό όριο θητείας, που όμως έχει καθορίσει για τον Πρόεδρο  της Δημοκρατίας, με αποτέλεσμα την επαγγελματικοποίηση της δια βίου άσκηση πολιτικής αλλά και τη διαιώνιση των κομματικών μηχανισμών ελέγχου και ποδηγέτησης της λαϊκής βούλησης;

Στις επερχόμενες εκλογές, κάθε νοήμων και σώφρων εκλογέας πέραν  και έξω από δεξιόστροφες και αριστερόστροφες κινδυνολογίες πρέπει και οφείλει:

– Να αναλογιστεί ότι η επιλογή ψήφου, ως πολιτική πράξη, τον καθιστά συμμέτοχο ευθύνης στο διαμορφούμενο μετεκλογικό πολιτικό γίγνεσθαι, αλλά και της πολιτικής ευθύνης αυτών, που εκλέγει αλλά επιλέγουν άλλοι.
– Να ξεπεράσει τα κομματικά σύνδρομα που τον εγκλωβίζουν σε πολιτικές επιλογές που επιβάλλουν οι συναισθηματισμοί των κομματικών δεσμών και να αναδείξει δυναμικά και ανυποχώρητα μέσω της ψήφου του τις θεσμικές εκείνες αλλαγές, που θα δώσουν πραγματική εξουσία, νόημα και δυναμική στην πολιτική του υπόσταση.
– Να επιλέξει τα νέα, άξια και ικανά πρόσωπα των κομματικών ψηφοδελτίων, αφού δεν έχει άλλη επιλογή και χωρίς αλληθωρισμούς σε δεξιές και αριστερές ιδεολογίες, να αναδείξει έμπρακτα τις προθέσεις και διαθέσεις του να απαλλαγεί από αυτά, που σήμερα κουβαλούν τα ανομήματα και τις παθογένειες του πολιτικού μας παρελθόντος απώτερου και πρόσφατου.

Τα ίδια πρόσωπα, που κάποιοι συνδυασμοί διαθέτουν για να διεκδικήσουν την ψήφο μας στις επερχόμενες  εκλογές, όχι φυσικά για την πολιτική ισορροπία, σταθερότητα και  ανάπτυξη της πόλης, που θα υποσχεθούν με τα προπαγανδιστικά τους προγράμματα, αλλά για την εξουσία και τις υποσχέσεις που δεν κατάφεραν να υολοιήσουν την προηγούμενη θητεία τους.

 Από την πλευρά μου κάποιες ιδέες. 

Επειδή όμως “η επανάληψη είναι μήτηρ πάσης μαθήσεως” και επειδή οι δημότες αξίζουν την καλύτερη δυνατή ενημέρωση,διαβάστε:

Το τελευταίο διάστημα πληθαίνουν από πλευρά υποψηφίων οι παρουσιάσεις των προεκλογικών τους προγραμμάτων. Γεμάτα πλήθος όμορφων, προτύπων προτάσεων, που δυστυχώς πολλές φορές είναι απλά…εκθέσεις ιδεών!
Και αυτό γιατί δεν γίνεται λόγος για το πώς αυτά θα γίνουν και κυρίως με τι ; Δηλαδή δεν απαντούν στο ζήτημα των πόρων καθώς και στο για ποιον είναι τελικά η «ανάπτυξη» που υπόσχονται .
Δεν απαντούν στην πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί σε θεσμικό επίπεδο (και με τον ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ) αλλά και με την ακολουθούμενη διαχρονικά κυβερνητική πολιτική.

 
Το μάρκετινγκ στην πολιτική δεν διαφέρει πολύ από το παραπάνω. Είναι κάτι σχετικά καινούριο, τουλάχιστον στην Χώρα μας. Οι “αρχές” του, μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μια πολιτική εκστρατεία ενός κόμματος ή ενός πολιτικού προσώπου.

Το προϊόν είναι ο ίδιος ο πολιτικός, με τις θέσεις του και το πρόγραμμα που δηλώνει ότι θα εφαρμόσει. Αυτό εξάλλου προσπαθεί να “πουλήσει”. Το όφελος γι’ αυτόν δεν είναι τα χρήματα όπως σε μια πώληση ενός προϊόντος, αλλά η ψήφος που θα κερδίσει!


Είναι αρκετά ακόμα αυτά που θα μπορούσε να κάνει κάποιος πολιτικός για την μεγαλύτερη επικοινωνία και προβολή του προς τους πιθανούς ψηφοφόρους του (καλοδεχούμενες οι προτάσεις σας). Γεγονός όμως είναι ότι οι παραδοσιακοί τρόποι προβολής όπως οι ομιλίες και ανοιχτές συγκεντρώσεις, χάνουν διαρκώς έδαφος. Ο κόσμος φαίνεται να συμμετέχει ολοένα και λιγότερο. Η εκτίμηση μου είναι ότι τα επόμενα χρόνια θα δούμε πολύ περισσότερο οι πολιτικές καμπάνιες τόσο των κομμάτων όσο και των υποψηφίων, να γίνονται διαδικτυακά και μέσα από social media (forums, blogs, podcasts, social networks, wikis, communities, κλπ.). Αυτό θα είναι κάτι νέο στο χώρο της επικοινωνίας όπου το μάρκετινγκ και πάλι θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο.

ΟΥΣΙΑ ΜΗΔΕΝ 

Χρειαζόμαστε μια Μεγάλη Ιδέα για τον Δήμο μας

 Τα προγράμματα κάποιων Δημοτικών Παρατάξεων συγκροτούν λίγο-πολύ μια πρόταση για την έξοδο της πόλης από την κρίση, την αντιμετώπιση παθογενειών, την προώθηση της ανάπτυξης. Ως βραχυ/μεσοχρόνια πρόταση πολιτικής φαίνεται να ανταποκρίνονται στα σημερινά αιτήματα και προκλήσεις της Πόλης. Ωστόσο απουσιάζει ο στρατηγικός στόχος: η ρεαλιστικά οραματική προοδευτική πρόταση, η κεντρική ιδέα που να λέει «ποιο Μαρούσι θέλουμε για το μέλλον», πρόταση που να μπορεί να λειτουργήσει ως μια νέα οιονεί Μεγάλη Ιδέα για το Μαρούσι. Μια ιδέα που «να συλλαμβάνει» το μυαλό αλλά και κυρίως την καρδιά των πολιτών και τα αισθήματά τους. Όπως έμαθα εγώ, εκλογικά πολιτικά προγράμματα μέτρων είναι σημαντικά αλλά οι ιδέες που «πιάνουν» και το συναίσθημα είναι αυτές που κινητοποιούν για πολιτική δράση.

 Πράγματι, πολιτική είναι (και/ή πρωτίστως) η έντεχνη διαχείριση των (συν)αισθημάτων. Με άλλα, απλά λόγια, η απουσία μιας ισχυρής κεντρικής ορθολογικής, δηλαδή δημοκρατικής, ιδέας καλύπτεται κατά κανόνα από κάποια άλλη ιδέα ανορθολογικού περιεχόμενου, κυρίως από τον  λαϊκισμό. Αυτό συμβαίνει σήμερα σε μεγάλο μέρος της χώρας και φαίνεται σε σημαντικό βαθμό να συμβαίνει και στο Μαρούσι.

 Εμφανίζεται επομένως ως επιτακτική η ανάγκη επεξεργασίας/ανάδειξης μιας οραματικής, προοδευτικής, κινητοποιητικής, δημοκρατικής ιδέας/πρότασης/στόχου για το «Μαρούσι του μέλλοντος», ιδιαίτερα τώρα εν όψει των επικείμενων εκλογών. Και η παράλληλη ανάγκη να συμπυκνωθεί η ιδέα αυτή σε μία ελκυστική φράση ευρύτερα κατανοητή.

Για το Μαρούσι, με αφετηρία τα δεδομένα, προκλήσεις, προβλήματα, πλεονεκτήματα (ή και μειονεκτήματα) που έχουμε, φαίνεται ότι η νέα μεγάλη ιδέα θα μπορούσε να ήταν να αναδείξουμε την Πόλη του μέλλοντος ως την «Κοινωνία της Γνώσης». Πρόκειται – νομίζω – για οραματικά προοδευτική πρόταση αλλά και πρόταση που μπορεί ταυτόχρονα να συγκεντρώσει ευρύτερη συναίνεση και λαϊκή στήριξη γύρω της.

Η γνώση είναι εξ ορισμού «επένδυση στο μέλλον». Η γνώση (εκπαίδευση, καινοτομία) αναγνωρίζεται καθολικά σχεδόν σήμερα (World Bank, OECD, κ.λπ.) ότι αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα για κοινωνική κινητικότητα (social mobility), οικονομική ανάπτυξη, τη δίκαιη κοινωνία των ευκαιριών, κ.λπ. Η προώθηση της «Κοινωνίας της Γνώσης» έχει ωστόσο σοβαρές συνέπειες πολιτικής (κατανομή πόρων, κ.λπ.) που θα πρέπει να αντιμετωπισθούν. Σε κάθε περίπτωση όμως απαντά στο θεμελιακό ερώτημα που τίθεται συχνά: «Ποιο Μαρούσι θέλουμε;».

Με βάση τον στόχο αυτόν αυτονόητο είναι ότι το Μαρούσι θα πρέπει να εστιάσει ως προτεραιότητα σε επενδύσεις/πολιτικές για την εκπαίδευση, έρευνα, καινοτομία, ψηφιακή τεχνολογία, τέταρτη βιομηχανική επανάσταση, κ.λπ. Αλλά βεβαίως με μία Παράταξη όπως  αυτή του Επαμεινώνδα Γαρδέλη που κατανοεί τη σημασία της γνώσης και που δεν κατεδαφίζει συστηματικά την εκπαίδευση. Που ανοίγει νέους ορίζοντες και προκλήσεις και που δίνει μάχες για να φέρει επενδύσεις και να μειώσει την ανεργία στο Μαρούσι.

Εν κατακλείδι, το Μαρούσι χρειάζεται επενδύσεις, εμπιστοσύνη αλλά και μια νέα μεγάλη ιδέα για να πάει μπροστά…

Ο Επαμεινώνδας Γαρδέλης την έχει, οι υποψήφιοι του έχουν όρεξη για να πάνε το Μαρούσι στο Μέλλον, χέρι-χέρι με τους Πολίτες.


 

Πολιτικές θέσεις της Παράταξης:

Αυτές είναι κάποιες από τις θέσεις που πρεσβεύω σαν Δημοτικός Σύμβουλος Αμαρουσίου και η παράταξη μου και που πιστεύω με την στήριξή σας θα καταφέρω να τις κάνουμε πραγματικότητα.

  • Στη σύνταξη και υλοποίηση μελετών για την κατασκευή έργων αλλά και την ενδελεχή εξέταση ανεύρεσης πόρων προκειμένου αυτά να υλοποιηθούν και να  απαλλάξουν ολόκληρη την πόλη από το σοβαρό και επικίνδυνο πρόβλημα των πλημμυρών εξαιτίας του οποίου παραλίγο να έχουμε θρηνήσει ανθρώπινες ζωές.
  • Στην άμεση και οριστική διευθέτηση του προβλήματος της σύνδεσης των αποχετεύσεων σε όλη την πόλη.
  • Στη στήριξη της επιχειρηματικότητας και των επιχειρήσεων, θέμα ζωτικής σημασίας για την πόλη μας, με το Δήμο αρωγό και συμπαραστάτη μέσα από πρωτοβουλίες που ο ίδιος θα αναλάβει για την προώθηση της αγοράς της πόλης μας, εξασφαλίζοντας και δημιουργώντας αυτομάτως θέσεις εργασίας και χτυπώντας έτσι το πρόβλημα της ανεργίας.
  • Στην μείωση των δημοτικών τελών και στην απαλλαγή των επιχειρήσεων από πρόσθετους φόρους και πρόστιμα, προκειμένου να δοθεί «ανάσα» εν μέσω της κρίσης που μαστίζει τη χώρα και κάνει τις επιχειρήσεις να κλείνουν η μία μετά την άλλη.
  • Στη δημιουργία πρότυπων χώρων αναψυχής για μικρούς και μεγάλους που σε συνδυασμό με την ιστορική αξία της πόλης αλλά και τη γεωγραφική της θέση να γίνει πόλος έλξης για τους επισκέπτες και τους επιχειρηματίες.
  •  Στην ανάδειξη και εκμετάλλευση όλων των αρχαίων μνημείων
  • Στην βελτίωση του οδικού και κατ’ επέκταση του συγκοινωνιακού δικτύου της πόλης μας, με την ταυτόχρονη εξασφάλιση κατάλληλου οδικού φωτισμού σε όλη την πόλη.
  • Στην καθαριότητα της πόλης μας, που είναι παράλληλα ο καθρέφτης της, εφαρμόζουμε μεθόδους τελευταίας τεχνολογίας και εκπαιδεύουμε κατάλληλα το προσωπικό τόσο στον τομέα της καθαριότητας όσο και της ανακύκλωσης πετυχαίνοντας να γίνει η πόλη μας υπόδειγμα για όλη τη χώρα και εξασφαλίζοντας για τους  πολίτες του Αμαρουσίου μία καθαρή και όμορφη πόλη.
  •  Στη δημιουργία προϋποθέσεων ώστε η πόλη να είναι φιλική προς τα άτομα με κινητικά και άλλα προβλήματα (ΑΜΕΑ).
  • Κοινωνική πολιτική με προτεραιότητά μας την κάλυψη των βιοποριστικών αναγκών οικογενειών της περιοχής οι οποίες βάλλονται από την οικονομική κρίση και δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στα προς το ζην.
  • Στην άμεση διεκδίκηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων και κονδυλίων που προέρχονται από την κεντρική εξουσία για τα οποία διαθέτουμε εξειδικευμένα στελέχη τα οποία βάση της εμπειρίας που διαθέτουν καταρτίζουν ήδη αναφορές και σχέδια για την εξασφάλιση χρηματοδοτήσεων προς υλοποίηση έργων.
  • Στην έμπρακτη στήριξη στους αθλητικούς και πολιτιστικούς συλλόγους της πόλης μας καθώς και στην αξιοποίηση και αναβάθμιση των υπαρχουσών εγκαταστάσεων με ταυτόχρονη διεκδίκηση νέων αθλητικών και πολιτιστικών χώρων.